Turkey - be inspired! part 1


W zeszłym tygodniu byłam służbowo na wyjeździe w Turcji, a dokładnie w Cesme niedaleko Izmiru. Lecz oprócz strony służbowej była także ta druga :) turystyczna.


Nie sądziłam, że Turcja mnie może zauroczyć. A jednak!
Cesme miejscowość położona nad morzem Egejskim stała się ostatnio bardzo popularnym miejscem wypoczynku nie tylko turystów z zagranicy, ale także dla samych mieszkańców tego kraju.


Ludzie z pobliskiego Izmiru także wolą spędzać tu wakacje, ponieważ w Cesme wieją wiatry, przy których nie czuć tak upału,  podczas gdy w Izmirze często jest bezwietrznie i duszno przez to.


Z powodu tego szczególnego uwarunkowania pogodowego, inwestorzy chcą budować tam elektrownie wiatrowe, na co nie zgadzają się okoliczni mieszkańcy. 


Uwielbiam roślinność występującą w krajach południowych.  U nas są kloniki przy chodnikach, a tam palmy, drzewka cytrynowe i pomarańczowe.  I te cudowne oleandry, hibiskusy,  drzewka oliwne i lawendy, które tam są w bujnym rozkwicie, a u mnie na balkonie kończą właśnie swój krótki żywot. 


Dookoła były w różnych miejscach namalowane symbole "oka proroka". Ciężko było także kupić jakąś pamiątkę bez niego. O odpowiednich porach słychać było zewsząd te charakterystyczne śpiewy dochodzące z meczetów. 


Zauważyłam,  że tylko starsze kobiety nosiły husty na głowach i były całe zakryte oprócz twarzy. Młodsze się tak nie ubierały, tylko normalnie. 
Żeby Was nie znudzić zbyt dużą ilością zdjęć, podzieliłam je na odpowiednie części.  Ta dotyczyła budynków i architektury mniej więcej.  


Następny post z tej serii będzie dotyczył krajobrazów plażowych :)

4 komentarze:

  1. Pięknie tam :) Zazdroszczę Ci tego ciepła. Pewnie dawało w kość, ale ja mam jakiś taki głód słońca ostatnio. A o plażowych klimatach nie wspomnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie było tam aż tak gorąco..jak na taki kraj, ale jak na Polskę to gorąco :) A propos tego głodu, to ja też taki miałam i ile mogłam tyle uciekałam na plażę :)

      Usuń
  2. Turcję uwielbiam. Byłam dwa razy i jestem nią zauroczona.
    Z niecierpliwością czekam na fotki, w okolicach Morza Egejskiego nie byłam, ale bardzo chciałabym zwiedzić ten zakątek. Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Warto! A w których miejscach Ty byłaś?

      Usuń